marketing

Focus 3

E-Boilers: niet de beste oplossing, wel de goedkoopste

De e-boiler is al een paar jaar ontzettend populair, en misschien wel zo populair dat bedrijven de weg naar een duurzamere warmtepomp niet zo serieus bewandelen. Hoe komt dat? En kan de elektrische boiler bedrijven helpen hun elektrische aansluitcapaciteit slimmer te benutten, nu netbeheerders de noodklok luiden over het volle stroomnet? Maar goedkoop kan duurkoop blijken te zijn: hogere netbelasting en uurtjes met gratis energie die niet zo vaak blijken voor te komen als gehoopt kunnen de e-boiler ook tot last maken. Daarover gaat deze ENTRA Focus.
marketing

Focus 2

Energie delen: een psychologische barrière

Deze Focus zich op de vraag: als netcongestie ons tot samenwerken dwingt, hoe kweek je dan onderling vertrouwen? De verwachting is dat dat echt niet vanzelf gaat, want als je gaat delen, dan kijkt iedereen toch of zijn stukje van de taart niet kleiner is dan dat van de ander. Maar hoe tackel je dit? Vang je alles in contracten? Ga je samen in een hutje op de hei? Dat gaan we komende maand onderzoeken.
marketing

Focus 1

Is de energie te duur?

Dat de energietransitie geld zou kosten, dat wisten we. Maar dat de omslag naar een duurzame energievoorziening zou leiden tot een exodus van industriële bedrijven en energienoodfondsen die binnen een week leeg zijn, dat stond niet op de planning. Dus rijst de vraag: is de energie te duur? In deze Focus onderzoeken we waar de pijn zit en welke oplossingen voorhanden zijn.